Aholddochter Peapod opent in Amerika honderd virtuele supermarkten. Op abri’s in het openbaar vervoer toont de grootgrutter assortiment dat forenzen met hun mobiel kunnen bestellen en laten bezorgen.
Hiertoe werkt Peapod samen met producenten als Coca-Cola, Kimberly Clark en Proctor & Gamble. Directeur Mike Brennan wil de winkel naar de reiziger toebrengen. “Druk bezette reizigers besteden per jaar meer dan tweehonderd uur in het openbaar vervoer. Ze kunnen nu nog tijdens hun reis boodschappen doen.”
Ahold opent zijn ‘nieuwe winkels’ in de grootstedelijke gebieden Boston, Connecticut, New York, New Jersey, Philadelphia, Washington D.C. en Chicago. Het is niet duidelijk hoe lang de papieren QR-winkels in bedrijf zullen zijn. De puien staan immers op gehuurde reclameborden in het straatbeeld.
Om boodschappen te doen, hoeven de passanten enkel hun telefoon te trekken en de QR-code van een item in beeld te brengen. De QR-code brengt de shopper naar een downloadpagina van de Peapodapplicatie. Daar kan de reiziger zijn boodschappen mandje vullen met een van de elfduizend producten in het assortiment. Vervolgens kan hij de boodschappen thuis laten bezorgen.
Een aardig voorbeeld van multi-channel marketing.
Wilt u meer weten multi-channel marketing, gebruik van qr-codes, barcodes en barcode scanners, of heeft u andere ideeen die u zou willen realiseren?
Neemt u dan contact op met Wevolve.