Old Spice Social Campaign Case Study Terug

Old Spice Social Campaign Case Study – Social Media werkt.

10 interessante feiten:

  1. Op de eerste dag na de lancering was de campagne al 6 miljoen keer bekeken.
  2. Op de tweede dag waren 8 van de 11 meest populaire video's op YouTube van Old Spice.
  3. Op dag 3 was de campagne 20 miljoen keer bekeken.
  4. Na de eerste week na de lancering liep dat getal op naar 40 miljoen.
  5. Op Twitter werd steeg het aantal followers met 2700%.
  6. De interactie op Facebook steeg met 800%.
  7. De bezoekersaantallen op Oldspice.com stegen met 300%.
  8. Het Old Spice YouTube channel werd het meest bekeken YouTube channel ooit.
  9. De campagne heeft in totaal naar schatting 1.4 biljoen impressies gegenereerd na 6 maanden.
  10. De verkoop van Old Spice is met 107 % gestegen.

Social media werkt. Helder verhaal.

Geplaatst op: 10/09/2010 10:15
Categorie: Blog