Over humor valt niet te twisten. Waar de één bij het zien van een filmpje oncontroleerbare stuiptrekkingen vertoont, die slechts te identificeren zijn als een lachbui door goed te luisteren naar het bijbehorende bulderende gegiechel, daar kan een ander je met een glazige blik vol verwondering aankijken wanwege het feit dat je zijn kostbare tijd aan het verspillen bent. Zo gaat het misschien ook wel met het filmpje van de Dollar Shave Club, een webshop die voor een beperkt bedrag elke maand een nieuw setje scheermesjes naar je toe stuurt. Er zijn vast mensen die geen spier vertrekken, maar hier bij Wevolve hebben we ons de spreekwoordelijke ballen uit de broek gelachen.
Dat is allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar we hebben niet de ambitie om een tweede Dumpert te worden. Laten we eens naar de statistieken kijken. Op het moment van schrijven is het filmpje op YouTube bijna 4,7 miljoen keer bekeken in nog geen drie maanden tijd, 44000 mensen gaven daarbij aan dat ze het leuk vinden en 300 mensen dat ze het niet leuk vinden. Oftewel meer dan 99% vindt het leuk. En dat alles voor een investering van 4500 dollar, dus per uitgegeven dollar worden ruim 1000 mensen bereikt. Niet slecht als je je bedenkt dat één tv-commercial tijdens een goed bekeken programma al snel richting de 50.000 euro gaat. En dan maar hopen dat er niet teveel mensen op dat moment op het toilet of met hun neus in de koelkast zitten.
Verhalen als deze geven de kracht en de mogelijkheden van het web weer. Dat is iets waar we bij Wevolve niet alleen van overtuigd zijn, maar ook gretig gebruik van maken in ons werk. Dat doen we op allerlei manieren, maar het begint gelukkig altijd met iets dat gratis is: een goed idee. En daar hebben we er vele van. Wat zeg ik........ bescheidenheid siert de mens zegt men altijd, maar daar hebben we nu even geen boodschap aan........ om met de woorden van de Dollar Shave Club te spreken: “Our ideas are f**king great!”.